Generalny dystrybutor marki od 2004 roku

Autobusy miejskie

SANCITY 9LE

Autobus niskowejściowy, najmniejszy z rodziny pojazdów przeznaczonych do obsługi ruchu miejskiego i podmiejskiego o wspólnej nazwie SANCITY.

Jego niewielkie wymiary sprawiają, że doskonale sprawdza się na ulicach o dużym nasileniu ruchu drogowego. Nieduża pojemność pasażerska to idealne rozwiązanie dla mniejszych miast, ale także dla dużych aglomeracji na linie nocne oraz charakteryzujące się mniejszym obciążeniem pasażerskim. Dodatkową zaletą jest wyjątkowo mała wysokość pojazdu, co ma kluczowe znaczenie dla miast z niskimi wiaduktami czy tunelami.

Możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym. Model SANCITY 9LE wzbogacił ofertę AUTOSAN jako pierwszy z rodziny. Autobusy tego typu można spotkać w wielu miastach Polski oraz na drogach Włoch, Islandii i Szwecji.

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy
Silnik: CUMMINS B4,5E6D210B EURO VI, moc 151 kW (205 KM).
Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem.

Zespoły jezdne
Tylny most: DANA.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.

System ECAS z funkcją przyklęku.

Układ hamulcowy
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny z siłownikiem sprężynowym, działający na koł tylne.

Układ kierowniczy 
Przekładnia kierownicza: ZF ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana.

Układ elektryczny 
24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 200 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie 
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.

Wentylacja 
Wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne  (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej.

Drzwi pasażerskie 
Układ 1-2-0.
Przednie jednoskrzydłowe i środkowe dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.

Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 15-20, stojących 41-48, ogółem max. 64.

Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.

Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną
antypoślizgową.

Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.

Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.

W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.

Poręcze malowane proszkowo.

– Silnik Iveco NEF N45 EURO VI, Step D, moc 137 kW (186 KM).
– Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy.
– Podgrzewany fotel kierowcy.
– Układ centralnego smarowania.
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach.
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika.
– Inteligentny ogranicznik prędkości.
– System monitorowania przestrzeni pasażerskiej.
– System zapowiedzi głosowych.
– System zliczania pasażerów.
– Automat biletowy.
– Stolik do montażu kasy fiskalnej.
– WiFi.
– Zestaw informacyjnych tablic diodowych i kasowników.
– Poręcze chromoniklowe.

SANCITY 10LF

Autobus niskopodłogowy o długości 10 m opracowany w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie krajowych przedsiębiorstw komunikacji miejskiej, poszukujących pojazdów do realizacji przewozów na liniach o mniejszym natężeniu ruchu oraz w terenie o zwartej i ciasnej zabudowie, utrudniającej manewrowanie.

Jest to kolejny model modułowej rodziny autobusów o wspólnej nazwie SANCITY przeznaczonych do obsługi miejskiego i podmiejskiego ruchu pasażerskiego.

Możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym.

Autobusy SANCITY 10LF eksploatowane są między innymi w stolicy Podkarpacia – Rzeszowie.

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy
Silnik: CUMMINS B6.7E6D280B EURO VI, moc 204 kW (277 KM).
Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem hydraulicznym.

Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.

System ECAS z funkcją przyklęku

Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.

Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ZF ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana.

Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, system sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 225 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.

Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej

Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2.
Przednie, środkowe i tylne dwuskrzydłowe, otwierane do wnętrza autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.

Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 15-26, stojących 53-81, ogółem 79-96.

Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.

Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta   wykładziną antypoślizgową.

Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.

Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.

W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka   inwalidzkiego.

Poręcze malowane proszkowo.

– Silnik: CUMMINS B6.7E6D250B EURO VI, moc 182 kW (247 KM).
– Oś orzednia:ZF, belka sztywna.
– Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy.
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie.
– Układ centralnego smarowania.
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach.
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika.
– Inteligentny ogranicznik prędkości.
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie.
– System monitorowania przestrzeni pasażerskiej.
– System zapowiedzi głosowych.
– System zliczania pasażerów.
– Automat biletowy.
– Stolik do montażu kasy fiskalnej.
– WiFi.
– Zestaw informacyjnych tablic diodowych i kasowników.
– Poręcze chromoniklowe.

SANCITY 12LF

Autobus niskopodłogowy o długości 12 m przeznaczony do eksploatacji w dużych miastach, na regularnych liniach miejskich, zwłaszcza tam, gdzie brak możliwości lub nie ma potrzeby użycia autobusów klasy mega.

Jest to kolejny model modułowej rodziny autobusów o wspólnej nazwie SANCITY przeznaczonych do obsługi miejskiego i podmiejskiego ruchu pasażerskiego.

Możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym.

Najwięcej autobusów SANCITY 12LF użytkowanych jest przez lubelską komunikację miejską.

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy
Silnik: CUMMINS B6.7E6D280B EURO VI, moc 204 kW (277 KM).
Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem hydraulicznym.

Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.

System ECAS z funkcją przyklęku

Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.

Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ZF ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana.

Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 225 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.

Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej

Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2.
Przednie, środkowe i tylne dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.

Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 26-40, stojących 58-79, ogółem 98-105.

Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.

Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta               wykładziną antypoślizgową.

Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.

Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.

W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka   inwalidzkiego.

Poręcze malowane proszkowo.

– Silnik: CUMMINS B6.7E6D250B EURO VI, moc 182 kW (247 KM).
– Oś przednia: ZF, belka sztywna.
– Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy.
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie.
– Podgrzewany fotel kierowcy.
– Układ centralnego smarowania.
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach.
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika.
– Inteligentny ogranicznik prędkości.
– System monitorowania przestrzeni pasażerskiej.
– System zapowiedzi głosowych.
– System zliczania pasażerów.
– Automat biletowy.
– Stolik do montażu kasy fiskalnej.
– WiFi.
– Zestaw informacyjnych tablic diodowych i kasowników.
– Poręcze chromoniklowe.

SANCITY 12LF CNG

Autobus niskopodłogowy o długości 12 m zasilany sprężonym gazem ziemnym CNG, przeznaczony do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego. Skonstruowany w odpowiedzi na zainteresowanie przewoźników z poszczególnych miast pojazdami z zastosowanymi napędami alternatywnymi. Eksploatacja tego typu autobusów przyczynia się do poprawy jakości środowiska naturalnego, a przez to do redukcji tak dokuczliwego w ostatnich latach smogu.

SANCITY 12LF CNG, podobnie jak jego odpowiednik z silnikiem diesla, posiada możliwość obniżenia stopni wejściowych za pomocą systemu ECAS, co sprawia, że pasażerowie mają bardzo łatwy i wygodny dostęp do wnętrza autobusu. W pojeździe zastosowano wiele nowoczesnych rozwiązań, które czynią podróżowanie nim bezpiecznym i komfortowym. Paliwo zmagazynowane jest w czterech lub pięciu butlach kompozytowych o pojemności 315 dm3 każda, umieszczonych wzdłużnie na dachu autobusu.

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy
Silnik: L9NE6D320 EURO VI, moc 239 kW (325 KM).
Skrzynia biegów: automatyczna z retarderem hydraulicznym.

Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.

System ECAS z funkcją przyklęku

Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.

Układ kierowniczy
Przekładnia kierownicza: ZF ze wspomaganiem hydraulicznym.
Kolumna kierownicza: regulowana.

Układ elektryczny
24V, minus na masie, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, dwa akumulatory po 225 Ah.

Zbiornik paliwa
Cztery butle kompozytowe o pojemności 320 dm3 każda.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie
Agregat wodny połączony z układem chłodzenia silnika + konwektory + nagrzewnice.
Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej

Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2.
Przednie, środkowe i tylne dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu, sterowane elektropneumatycznie ze stanowiska kierowcy.

Lusterka zewnętrzne
Sterowane elektrycznie, podgrzewane.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 25–39, ogółem 92–94.

Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.

Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi, podłoga pokryta wykładziną antypoślizgową.

Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP+.

Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze
stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.

W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.

Poręcze malowane proszkowo.

– Silnik L9NE6D280 EURO VI, moc 209 kW (280 KM).
– )ś przednia: ZF, belka sztywna.
– Klimatyzacja stanowiska pracy kierowcy.
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie.
– Podgrzewany fotel kierowcy.
– Układ centralnego smarowania,
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach.
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika,
– Inteligentny ogranicznik prędkości.
– System monitorowania przestrzeni pasażerskiej.
– System zapowiedzi głosowych.
– System zliczania pasażerów.
– Automat biletowy.
– Stolik do montażu kasy fiskalnej.
– WiFi.
– Zestaw informacyjny tablic diodowych i kasowników.

SANCITY 12LFE

Niskopodłogowy autobus elektryczny o długości 12 m, przeznaczony do obsługi miejskiego ruchu pasażerskiego. Skonstruowany w odpowiedzi na zainteresowanie przewoźników bezemisyjnymi środkami transportu publicznego. Eksploatacja tego typu autobusów przyczynia się w zdecydowany sposób do poprawy jakości środowiska naturalnego, a przez to do redukcji tak dokuczliwego w ostatnich latach smogu.

SANCITY 12LFE posiada silnik napędzający tylną oś, synchroniczny z magnesami stałymi, baterie umieszczone częściowo na zwisie tylnym, częściowo na dachu, system ładowania w zależności od wymagań Klienta – szybkie ładowanie (np. pantograf) lub wolne ładowanie (np. plug in). Wszystkie urządzenia wysokiego napięcia produkowane przez renomowane firmy.

Rama kratownicowa przestrzenna, integralnie związana ze szkieletem nadwozia, wykonana ze stali nierdzewnej.

Układ napędowy
Silnik: TM4, usytuowany z tyłu autobusu za osią, synchroniczny o mocy do 235 kW, z rekuperacją.

Magazyn energii
Baterie litowo jonowe NMC BMZ Polska, pojemność 232 kWh, usytuowany na dachu oraz na zwisie tylnym.

Ładowanie
Plug in, gniazdo CCS Combo 2, zlokalizowane za III drzwiami z prawej strony pojazdu. Ładowanie prądem DC lub AC dzięki ładowarce zainstalowanej w autobusie.

Zespoły jezdne
Tylny most: ZF.
Oś przednia: ZF, zawieszenie niezależne.
Koła jezdne: ogumienie 275/70 R22,5.

System ECAS z funkcją przyklęku.

Hamulce
Roboczy: pneumatyczny, tarczowy, z układem EBS.
Postojowy: mechaniczny, sprężynowy, działający na koła tylne.

Układ elektryczny
24V, szyna CAN, program sterujący KIBES 32, 2 akumulatory po 225 Ah.

Konstrukcja nadwozia wykonana z profili prostokątnych ze stali nierdzewnej, łączonych ze sobą za pomocą spawania. Poszycia zewnętrzne z paneli aluminiowych (pas podokienny) oraz tworzyw sztucznych (ściany przodu i tyłu, dach), klejone do szkieletu. Klapy boczne aluminiowe.

Ogrzewanie
Hybrydowe (elektryczno – paliwowe) agregat wodny połączony z konwektorami i nagrzewnicami. Wykorzystujący ciepło odpadowe z układu chłodzenia silnika i urządzeń elektroenergetycznych.

Wentylacja
Wywietrzniki dachowe sterowane elektrycznie oraz okna przesuwne, zespół wentylacyjny w ścianie przodu oraz wentylatory elektryczne (nawiewowy i wyciągowy) w dachu.

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej

Drzwi pasażerskie
Układ 2-2-2.
Dwuskrzydłowe, otwierane do wewnątrz autobusu.

Liczba miejsc pasażerskich: siedzących 26 – 40, ogółem do 85.

Fotele pasażerskie z tworzywa z miękkimi wkładkami.

Sufit i ściany boczne pokryte płytami laminowanymi.

Kabina kierowcy półotwarta z drzwiczkami oraz z pulpitem FAP MVP.

Naprzeciwko drzwi środkowych duży pomost z miejscami stojącymi oraz ze stanowiskiem dla wózka inwalidzkiego.

W drzwiach środkowych ręcznie rozkładana platforma wjazdowa dla wózka inwalidzkiego.

Poręcze malowane proszkowo.

– Oś przednia: ZF, belka sztywna.
– Klimatyzacja stanowiska kierowcy.
– Fotel kierowcy podgrzewany elektrycznie.
– Okna uchylne.
– Szyba przednia klejona ze szkła wielowarstwowego, dzielona w pionie.
– Poszycia dzielone w pionie i poziomie.
– Układ centralnego smarowania.
– System monitorowania ciśnienia i temperatury w oponach.
– Automatyczny system gaszenia pożaru w komorze silnika.
– Inteligentny ogranicznik prędkości.
– System informacji pasażerskiej.